Nelly en Theo: goud! Gisteren werd het gouden huwelijkspaar Nelly Grevendonck en Theo Loots gevierd op het Huis van de Stad... Proficiat!
Peter en Koen: huwelijk ingezegend Het huwelijk van schepen Peter Vanderkrieken en kunstenaar Koen Lemmens werd vanmiddag plechtig ingezegend in de Sint-Pietersbandenkerk van het centrum door pater Maurits. Beiden zijn erg gelovig en altijd heel actief geweest in het kerkelijk leven van Lommel. En...er was voor één keer ook nog eens véél volk
Havenfeesten aan de Meerpaal Ook dit evenement zorgt ieder jaar voor veel mooie plaatjes, zeker van de lampionnentocht op zaterdagavond. Maar de festiviteiten gingen al deze namiddag van start, en ook daar waren onze fotografen Sabine Driedonkx en Jan Thomas bij... Meer foto's van de lampionnentocht én de rest van de Havenfeesten:
Oproep voor kinderkleding - 'back to school' Ook de kindjes van het opvangcentrum op het Parelstrand zijn al op zoek naar leuke outfits voor de eerste schooldag. Helaas is de voorraad kinderkleding op dit moment zeer beperkt. Heb jij nog toffe kinderkleding en schoenen liggen die zeker nog een tweede ronde mee kunnen? Breng dan je spullen
Meerdere inbraken Vanochtend werd een inbraak vastgesteld in de Boskantstraat. Eerder deze week waren er ook al inbraken in de Stationsstraat (in een auto) en in het zonnepanelenpark aan de John Cockerillstraat waar kabels gestolen werden.
Kleurrijk figuur laat het leven op de kermis Gisterenochtend overleed Henri Maes na een incident in één van de Lommelse cafés tijdens de jaarlijkse kermis. De juiste omstandigheden zijn momenteel nog niet bekend, maar volgens de eerste gegevens zou er 'een duw' gegeven zijn waardoor het slachtoffer slecht is neergekomen, en er geen hulp meer baatte.
Opgelet voor namaakgeld De politie van Lommel komt met een dringende mededeling... want op Lommel Kermis is namaakgeld onderschept als betaalmiddel. Kijk dus steeds je (wissel)geld na. Hier enkele tips als u onzeker bent over een bankbiljet : * Neem het biljet niet aan. * Vraag de aanbieder beleefd om een ander biljet en ga
Er komt zicht op... Het nieuwe buspaviljoen aan het kerkplein krijgt zijn definitieve vorm... De 'ruwbouw' op het kerkplein zélf is afgerond, en vandaag werd van start gegaan aan de overkant van de straat met het kleinere paviljoen. Het lijkt in ieder geval erg mooi te worden...
Ook in Leopoldlaan is er kermissfeer Je kan er in onze stad nergens aan ontsnappen, aan die kermis. Ook in de Leopoldlaan niet dus!
Gusta Vanduffel 100 jaar Op 18 augustus 2023 vierde Gusta Vanduffel een prachtige mijlpaal, namelijk haar honderdste verjaardag (geboren op 18 augustus 1923). Ze was getrouwd met Felix Imans en ze kregen twee zonen Rik en Jean, waarvan Jean spijtig genoeg al is overleden. Ze had ook vier kleinkinderen waarvan een kleindochter verongelukte op
Bijna onherkenbaar Na drie dagen werken ziet de Albertlaan er ondertussen zo uit... Je zou ze op het eerste zicht al niet meer herkennen... Foto's Rina Loos.
Het gaat vooruit... Gisteren werd er gestart met het rooien van de bomen in de Albertlaan en Astridlaan. Zovele jaren nodig gehad om zo groot te worden, en op enkele tellen zijn ze verdwenen! Hierbij een impressie van de eerste twee dagen werken aldaar door Rina Loos. En om de bomen in al
Een laatste blik op de bomen... Zoals we reeds eerder meldden wordt vanaf vandaag van start gegaan met het rooien van de bomen langs de Albertlaan en de Astridlaan. Deze zijn dan ook 14 dagen afgesloten voor alle verkeer. Zie voor de juiste afsluitingen en alternatieven ons vorige artikel hieromtrent. Héél wat inwoners betreuren het dat
Ook in Kattenbos hebben ze een bord... En vandaag staat daar naar aanleiding van moederdag ook een mooie leuze op.
Bomen worden gerooid: verkeershinder Deze week starten de eerste voorbereidende werken aan de rondweg, namelijk het rooien van de bomen in de Koning Albertlaan en de Koningin Astridlaan. Van woensdag 16 augustus tot en met donderdag 31 augustus worden de bomen verwijderd. Beide straten zijn dan afgesloten voor doorgaand verkeer, zodat de werken veilig
Waar gaat dit heen? We haalden het vorige week ook al aan in een artikel, de 'miserie' om aan je eigen geld te geraken tegenwoordig. Ook in de Leopoldlaan is het niet beter gesteld...