Attesten bij Rode Kruis uitgereikt
Gisterenavond mochten de cursisten bij het Rode Kruis Lommel de attesten REA/AED, REA/AED Baby & Junior en de EHBO-brevetten ontvangen. Tijdens dezelfde plechtigheid werd ook het ereteken 'Hartveilige gemeente' overhandigd aan schepen Sofie Mertens, als erkenning voor de blijvende inspanningen van Stad Lommel op het vlak van reanimatie en hartveiligheid.
Afdelingsvoorzitter Jean Jonkers verwelkomde de aanwezigen, waaronder twee afgevaardigden van de familie Emsens, al jarenlange sponor van het Rode Kruis. Daarna benadrukte hij nogmaals het belang van snelle hulp bij een hartstilstand... Het belang van dit soort cursussen is dan ook niet te onderschatten, aldus de voorzitter, net zoals de inzet van AED-toestellen.
En daarna mochten all geslaagde cursisten hun diploma in ontvangst nemen en was er nog tijd voor een groepsfoto én een drankje!
Meer foto's op Flickr en op Facebook
Foto's Philippe Andelhofs & Shawna Pearson