Wat is het DNA van Lommel? Stad roept op om bevraging in te vullen

Wat maakt Lommel voor jou bijzonder? Waarin onderscheidt onze stad zich van andere gemeenten? En hoe wil jij dat Lommel zich in de toekomst profileert? Het stadsbestuur van Lommel organiseert een bevraging om het DNA van de stad scherp te stellen en roept inwoners, bezoekers en ondernemers op om hun mening te delen.

Op zoek naar het Lommelse DNA

Met deze bevraging wil het stadsbestuur achterhalen wat Lommel echt typeert en verbindt. Dat vormt de basis voor de ontwikkeling van een sterk merk waarin iedereen zich kan herkennen.

“Lommel heeft heel wat om trots op te zijn. Al die troeven willen we bundelen in één duidelijk verhaal,” zegt burgemeester Bob Nijs. “Iedereen heeft uiteraard zijn eigen ervaringen en inzichten. Daarom vinden we het belangrijk om de stem van zoveel mogelijk Lommelaars te horen. Ik wil dus iedereen oproepen om de bevraging in te vullen op het platform van Lommel Spreekt.

Deel jouw inzichten

De bevraging loopt nog tot en met 22 oktober via lommelspreekt.be. Het invullen duurt slechts enkele minuten, maar levert waardevolle input op om het DNA van de stad scherp te stellen.

Wie de enquête liever op papier invult, kan een exemplaar afhalen aan de balie van het Huis van de Stad. Daar staat ook een antwoordenbox voor de ingevulde enquêtes.

Volgende stappen

De bevraging is een onderdeel van het rebrandingproject dat de stad is opgestart. In de eerste fase wordt het strategisch merkbeleid uitgewerkt. Dat heeft als doel het DNA van Lommel scherp te stellen en te vertalen naar een krachtig en toekomstgericht verhaal. Die fase loopt tot december 2025.

De tweede fase is de creatieve uitwerking. Daarin krijgt het merk een creatieve vertaling met onder meer een nieuw logo en een vernieuwde huisstijl. Die moeten zorgen voor meer herkenbaarheid en consistentie in alle communicatie. Die fase loopt tot het najaar van 2026.